<

Är det årstiden?


Jaha en ny dag med nya tag kan man väll säga då man går på extraenergin:(
Igår kväll fick Igor en j-vla tandvärk som faktiskt gått fram och tillbaka ett bra tag nu men har inte velat prioritera detta men igår och inatt fick han nog och jag OXÅ...!!! Han hade så ont att han låg och skakade, jag tryckte i en massa panodil, krossad panodil, tandkräm ja allt jag hade hemma. Madde den underbara ringde och frågade om vi ville ha hjälp om hon skulle köra oss upp till sjukhuset så han kunde få något. Underbart att det finns människor som erbjuder sig fast hon själv ligger hemma efter en allvarlig krock då hon har ont och tappat känsel i vissa delar av kroppen, vet inte exakt men vet att hon mår skit stackarn. Men att en person som redan mår så dåligt erbjuder sig att köra oss är bara underbart och visar att det finns fina omtänksamma personer. En annan tjej som jag inte känner så mkt erbjöd sig att ge oss tabletter och söta Ghita sa att hon också hade om jag ville ha. Ni e för gulliga tack sååå mycket alla för att ni bryr er om min söta Baby. Jag somnade iallafall vid 2 tiden kanske och idag är jag trött och går på min extraenergi som snart också är slut, hmm vad gör jag då? Baby mådde bättre nu imorse och körde mig till skolan medans jag ringde tandläkaren så idag kl 16 ska den j-vla tandhelvetet UT från hans mun, 1500 kr billigt och bra fy vad tråkiga pengar som man kunde haft till annat kul :(

Sitter just nu i skolan och filosoferar som jag ALLTID har gjort och kommer nog ALLTID att göra, jag har märkt en sak och det är att så många runtomkring inte mår bra, vart man en läser på facebook så är det någon som inte mår bra och då menar jag psykiskt dåligt. Jag lider med alla dem som mår dåligt, alla som sitter lite snett och alla dem som inte riktigt vet vad dem ska göra. Jag har alla sorters kompisar och jag diggar allas olikheter och att dem bara är som dem är och inget spel. Jag vet att en del har problem med alkohol, narkotika m.m och det är tråkigt absolut men jag vet att dem är underbara, det finns anledningar till allt. Jag säger så här att man kan inte leva på vad man vart med om när man va yngre eller hur ens föräldrar vart mot en, man måste gå vidare det är ingen som kommer göra något åt allt förutom en själv. Mycket varför man gör som man gör eller hamnar där man hamnar är ju för vad man vart med om ABSOLUT, det vet jag av egen erfarenhet. Jag finns iallafall där för er alla som inte mår bra och som inte riktigt vet vad ni vill eller vad ni ska göra. Jag älskar er alla och jag vet hur det e att må skit och hur det e att inte alltid ha det bästa i livet. Jag vet också att det inte finns det rättsystem som ska finnas, felet med detta land är att vi alltid ska vara så neutrala men vi är fega och vi är falska varför? Nej jag har så mycket erfarenhet av samhällets sätt och attityd emot tonåringar som hamnar fel eller för alla som hamnar fel. Men som tonåring så har du inte lika mycket kolla som en vuxen och ALLA unga behöver en äldre att se upp till vilket inte alla har. Att veta att en del av mina vänner inte ens fått fira en vanlig Julafton gör fruktansvärt ont i mig, alla vi människor kansle borde skänka en tanke  varje jul. Nästa år har jag inte Elias så då ska jag fira min julafton på ett härbärge i Göteborg, vill att Elias följer med men kommer göra detta om två år när han är lite äldre. Jag vill visa Elias att det finns så mycket mer en bara presenter, att det finns en gemenskap som betyder så mycket för vissa men som är ganska självklar för oss som alltid haft detta. Vi MÅSTE hjälpas åt och inte skaffa dessa klyftor, det är bara vi människor som skapar detta och så länge vi tillåter detta kommer ingen förändring att ske!!

Nej nu ska jag fortsätta plugga blää, bara dagens tankar!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, du är en filosof o en beteendevetare. Du har fått en hel del gener av mig o morfar, det märker jag tydligt när du skriver om dina tankar o sitter o filosoferar.... Är så stolt över mina tjejer, hur ni har blivit, hur ni tänker, hur ni se på andra människor osv. Är dock lite stolt över mig själv för det är faktiskt jag som har fostrat er och funnits där för er i vått o torrt.... Puss mammi

2010-11-10 @ 14:03:41
Postat av: Jasas

Så sanna och realistiska tankar. Folk vet ju inte ens hur många hemlösa vi har här i Halmstad. Att dom ligger för att få värme om vintern, inne i Sankt Nicholai kyrka, i stan. Hemskt.. Skulle mer än gärna stå och ge ut soppa och smörgåsar i kylan..

2010-11-10 @ 14:18:12
URL: http://jasas.se
Postat av: FanskapetBjörn

Keep it up Lena,bästa,mest sanna jag läst på länge!

2010-11-10 @ 18:22:16
Postat av: Lena

Tack alla <3

2010-11-10 @ 18:23:29
URL: http://skrallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0