<

Att vara någon men spela någon annan ?


Som sagt så är jag en sådan människa som tänker, analyserar mycket och ofta, när jag sitter i sängen som jag gör nu så kan jag läsa saker på facebook eller bara komma på saker som jag vill prata om. Just nu börjar jag tänka på varför folk inte är sig själva, står för vem dem är eller vart dem kommer ifrån varför?
Jag är uppvuxen på Nyhem men alltid vart utåt Andersberg, iallafall på den östra sidan och jag vet ju vart dem flesta kommer ifrån, om dem är från rika familjer, fattiga, invandrare, svensk mm. Idag när man är äldre så ändras man absolut det gör man men man behöver väll inte titta ner på andra människor eller spela något man inte är, har alltid fattat att dessa människor har dålig självkänsla som inte vågar visa vem dem är. Jag vet folk som växt upp med mig under svåra förhållande men som idag inte ens kan säga hej och som spelar något dem inte är, asså jag fattar ju att man ändras och mognar men den stilen som en del har den borde inte vara tillåten. Hur kan man glömma vart man är ifrån, varför skämmas vart du e ifrån, om du är fattig, rik eller om du har missbrukarfäräldrar. Man är ju värd precis för den du är inte för den du spelar, jag kan känna att denna staden är duktig ppå detta att spela att du har pengar, stå med dem som har pengar och spela ett spel som inte finns. Maåste man få bekräftelse av dem rika för att känna sig värd något eller? Asså jag accepterar alla människor men alla acceptera inte mig men det bryr jag mig inte om för jag är mig själv och den respekt jag får är ärlig men det får inte den som spelar någon annan. Filmen "Snabba Cash" är en film som stämmer in mycket på detta jag pratar om, okej att den spårar ur lite men den har likheter med det jag pratar om. Jag ser ju dagligen vilka som spelar och som inTE gör det, absolut att man mognar, skaffa sig andra vänner men varför sluta säga hej till dem som du faktiskt växt upp med och som kanske hjälpt dig under dina svåra perioder? Nej jag vet att det finns många som tänker som jag så jag är inte ensam, men jag vill ha svar på detta vad det kan bero på. Är det dålig självkänsla, är det att man aldrig blivit accepterad för den man va innan eller vad är det? Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om mig, om jag tar stor plats, pratar mycket m.m. för jag är LENA och om jag ska sitta tyst och bara vara fin så är LENA borta. Absolut måsta måste man anpassa sig men jag kommer ALDRIG ändra mig på något sätt så länge det inte gör illa någon annan person. Just därför älskar jag speciellt Sara för hon är alltid sig själv och hon skiter i vad folk säger, snackar och jag bara älskar det och det borde finnas fler som henne thats it!!


Jag & Älskade Sara <3


Likadant GOLDDIGGERS, asså brudar som bara vill ha det fina, rika och man ser verkligen det och det lyser igenom dem. Kan dessa brudar må bra, kan dem vara självständiga? nej jag tror inte det jag är ledsen men jag tror inte det faktiskt. Vad är det som gör att människor blir så här, är det för att man inte mår bra, dålig självkänsla ja frågorna är många?? någon som kan svara eller som tro sej veta varför kan ju svara här på min blogg? Jag har aldrig spelat och kommer aldrig spela, ta mig för den jag är eller stick I DONT CARE!!!

Detta var mina tankar idag och det finns mer men man ska ju orkar läsa också, jag älskar min blogg där jag kan få skriva av mig så gott att få göra det <3

Puss på er alla !!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är intressant att läsa dina tankar o funderingar. Det märks att jag och speciellt din morfar har satt stor prägel på dig och att du efter mognad, "plugg" o livserfarenhet har tagit till dig mycket av det väsentliga. Jag kan inte ge dig nåt svar på dina tankar om varför vissa spelar ett spel o andra bara är som de är men jag tror som du att det bottnar i dålig självkänsla. Jag fick lära mig, av min pappa, tidigt att jag skulle vara stolt över den jag är och över vart jag kom ifrån, en arbetarfamilj... Sen jag själv läste på Högskolan och fick min examen sa alla Grattis Grattis medan pappa sa: "jättekul att du har fått gå på Högskolan eftersom jag aldrig fick nån chans att gå mer än 6 år MEN GLÖM ALDRIG VAR DU KOMMER IFRÅN och va stolt över det, du får iINTE bli "fin i kanten" och spela ett spel".... och det har jag tänkt på ofta, ofta, ofta. Jag har också människor runt mig som spelar något de inte är, visar på pengar o sake som de egentligen inte har (lån) och är just "fina i kanten". De är som ett nymålat men gammalt hus. Börjar man skrapa på den nya färgen så kryper den gamla fula färgen fram. Jag är stolt över dig gumman. Puss Mammi

2010-11-12 @ 18:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0