<

Barnmisshandel, vi får inte blunda !!!


Jag såg denna och tänkte....

Ett barn sa till sin mamma "mamma jag målade dina lakan med läppstift" rasande slog hon sitt barn medvetslös. Sen ångrade hon vad hon hade gjort och bad sitt barn att "öppna ögonen" men det var för sent. Hans lilla hjärta hade slutat slå. I sovrummet på lakanet stod det "MAMMA ......JAG... ÄLSKAR ...DIG". Lägg upp detta på din status i en timma för att visa att du är emot BARNMISSHANDEL

Det gör så ont i mig att veta att det finns så många barn i detta land som blir slagna, varför ska man som barn eller som en individ få vara med om detta? Jag har själv en son och jag har gråtit av ilska, dragit mig själv i håret men ALDRIG gett han en smäll. Ett litet barn som inte kan försvara sig, som inte vet varför, som inte känner sig ngt värd why? Frågorna är många men jag vet att jag är STARKT emot detta, så alla ni som läser denna blogg skriv i mina kommentarer att ni gör detta, kopiera den text som jag lagt in här ovan och lägg på din blogg, facebook eller liknande. Man kan inte göra allt men man kan alltid göra något, att skänka en tanke hjälper inte dem utsatta fullt ut men man visar att man tänker på dessa stackars barn som lider varje dag av rädsla m.m. man är mer uppmärksam som människa om man tänker på detta. Jag blir så ledsen när jag tänker på att det kanske finns någon i min närhet som blir slagen eller som har det jätte jobbigt hemma, men man kan inte tänka på detta hela tiden heller. Ni som har någon eller vet någon som slår sitt barn eller är taskig psykiskt måste sätta gränsen, göra något innan det är försent.

Statistik:
2004 anmäldes 1 147 misshandelsbrott mot barn i åldern 0-6 år och 7 069 mot barn i åldern 7-14 år. Av de anmälda brotten var antalet uppklarade brott 613 för barn 0-6 år och 4 449 för barn 7-14 år.
Läs mer på sidan:
http://medlem.spray.se/svenne333687/resume0.html
Man ska alltid vara kritisk till sidor men här har man ändå en cirka summa.
Detta är anmälda misshandelsbrott, tänk på alla dem som inte anmäls då?




Jag tänker också på detta nu inför julafton, nyår m.m. Men tänk så många barn som fasar för denna dagen på grund av att föräldrarna använder alkohol, narkotika mer en annars kanske? Den dagen är för mig och dig är en underbar dag då man kan njuta med sina nära och kära MEN det ska vi inte ta gör givet att alla har Tyvärr. Jag skänker en tanke för alla utsatta barn som inte kan leva och bo i ett tryggt, kärleksfullt hem. Vi är många som tar det för givet men det är just det som är en av dem värsta sakerna, tycker jag ATT TA NÅGOT ELLER NÅGON FÖR GIVET!

På tal om detta så har jag lagat värsta soppan, duschat Elias, plockat och suttit vid datan hmmm hur hinner jag? ska lägga mig och kolla när Baby och Elias spelar Up på Ps3.

God Natt Kramizzz <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi måste försöka bekämpa all slags våld i hemmet!!! Det gäller att våga ingripa i tid. Sluta vara fega och inte vilja lägga er i. Fråga hellre en gång för mycket, våga ringa polisen och våga ta ställning. Är många gånger som jag själv har u...ndrat varför folk inte har ringt polisen då de har hört mig skrika, frågat när jag har varit blå slagen.. både på akuten, vårdcentrelen, barnavårdcentralen , dagis eller socialen. Folk tittar på en med en ursäktande blick och tittar sedan ner. Men nä man vill ju inte lägga sig i. För en tid sedan hörde jag hur en kvinna blev misshandlad i lägenheten bredvid. Var det någon som ringde? Jo jag!!! Det gäller att bryta mönstret. Forskning visar att barn som växer upp i ett hem där de utsätts för våld eller bevittnar våld, har större chans att själva bli utsatta när de blir vuxna eller själva bli våldsbenägna. Att bli utsatt för våld är något som sätter oerhört stora spår i en vuxen människa men ännu större i ett litet barn. Hur barnens upväxt är präglar deras personlighet och hur barnet kommer att bli som vuxen. Det är därför vikigt att ett barn växer upp utan rädsla över att bli utsatt för våld, eller att ha rädsla över att behöva bevittna våld. Ens hem ska vara ens trygghet där man kan känna sig trygg. Att vara utsatt för våld i hemmet eller att bevittna våld i hemmet förstör den tryggheten och gör att personen (vuxen som barn )har svårt att känna sig trygg och säker i sitt eget hem. Jag talar om egna erfarenheter och vet vilka spår detta sätter speciellt i ett litet barn. Jag har kämpat så länge när det gäller Jasmin och både hon och jag lider än i dag. Jag får kämpa varje dag när det gäller min egen inre trygghet och hennes trygghet. Vi har många sår att läka och tiden får väl utvisa när de kommer att sluta blöda!!!! KÄRLEK TILL MIN FAMILJ SOM ALLTID FUNNITS DÄR OCH ALLTID FINNS DÄR. UTAN ER HADE JAG OCH JASMIN ALDRIG VARIT DÄR VI ÄR IDAG. TÄNK OM ALLA UTSATTA KVINNOR OCH BARN HADE EN FAMILJ SOM JAG HAR.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2010-11-21 @ 02:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0