<

Idag är det fredag


Jaha idag är det fredag och alla är så glada utom jag för jag har typ fredag hela tiden haha, nej men jag pluggar ju så jag lägger upp det lite själv. Jag måste erkänna att jag är trött på att vissa inte fattar att jag har såå mkt i skolan fast att det kanske inte märks, jag har JÄTTE mycket inre stress för saker som ska göras. Det är slutspurten i skolan nu känns det som. Vi håller på med utvecklingarbetet nu som jag säkert pratat om tidigare och sedan efter det sår har vi C uppsats till juni sen har jag min examen så gott, tänk att jag, Lena ska få en
Fil.kandidatexamen asså kunde man inte trott för några år sedan när man var som värst :) jag är stolt över mig själv och över det jag åstadkommit, jag tackar min son speciellt för detta då han fått mig att inse vissa saker coh sen tacka min mamma för hon stöttat mig genom alla åren. Jag funderar på att läsa socialrätt i Malmö hösten 2011 en termin på halvtid, det man kan göra är att läsa där så jag pendlar eller att man läser på distans. Distans är ju gott för då slipper man pendla men att åka dit är bra för då har man andra man kan läsa ihop med. Socialrätt innebär ju socialtjänstlagar mm och jag känner att det kan vara bra att ha om jag vill jobba inom socialförvaltningen m.m. Vi får se vad jag gör för jag vill också läsa Magisterexamen också och det är ett år då man gör D uppsats hehe. Jag har ju tre år kvar som jag kan läsa efter examen och det finns en del som jag vill läsa till så som lagar (socialrätt) men det blir en massa studielån men jag ser detta som en investering.

Nog om detta jag hade en jätte bra dag igår och är så tacksam att jag har mina vänner och familj, dem vet verkligen hur man visar sin kärlek och det är jag såå tacksam för. Idag så ska jag och baby ut och äta på verona sen ska vi kanske ta en tur på stan, kul att göra ngt ihop inte alltid man gör det ju :)

Ha en bra dag alla <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Lena för att du uppskattar mitt stöd genom åren men det är väl det mammor är till för... att stötta o peppra... det gör du ju själv till Elias nu. Ha ha Lena "skrållan" Broberg Nordström, Fil Kand... Ja, nu skulle jag vilja gå till de som var på Östergårdsskolan när vi satt på elevvårdssamtal och idioterna säger till mig att "Lena blir det aldrig nåt me, hon kommer inte att komma nånstans i livet".... Kommer du ihåg. När jag jag sa till dig att nu skiter vi i detta och så tog jag dig och gick ifrån hela j-kla mötet....Du har verklien visat dem och alla andra vad du går för... och det är jag otroligt stolt över.... Välkommen i klubben, jag är också Fil Kand.... ju..... Love u mega mega mycket. Fortsätt kämpa med din utbildning (lite peppering igen hi) Kramiz

2010-11-12 @ 18:19:49
Postat av: ulrica

Vad skönt det måste vara att snart va klar =) Önskar att jag oxå hade den energin till att plugga på högskolan...vem vet- en dag kanske.



Vad "blir du" när du går ut? Utan att läsa vidare asså?

2010-11-17 @ 12:04:32
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/
Postat av: Lena

Ulle: Jag blir sociolog/beteendevetare utan att läsa vidare, får en fil kandidatexamen. Men ska läsa lagar en termin sen så har jag det som behövs för att jobba med det mesta iallafall :)

2010-11-17 @ 12:43:06
URL: http://skrallans.blogg.se/
Postat av: ulrica

Okej, det låter ju kul :-) och intressant!

2010-11-18 @ 20:40:49
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0