<

Ja ibland kan det bli jobbigt, lite mkt kanske ?


God kväll alla <3

I söndags när vi spelade Bingo Lotto ringde pappa och sa att Farmor fått en rejäl hjärnblödning och att han va tvungen att åka upp, vi sa att vi skulle åka upp på tisdag (idag) men sen ringer min kusin och säger att dem vill att pappa kommer upp och beställer en taxi till pappa som han ska ta upp till Borås. Jag känner att det är min pappa och min farmor, jag har bil på parkeringen så klockan 22 åkte vi upp mot Borås. Pappa höll mig vaken genom att prata konstant med mig så jag inte skulle somna. Pappa drack sina starköl och tjabbade medans jag sjöng och försökte hålla mig till vägen. Som många av er kanske redan vet så är min pappa "hemma"alkholist som jag kallar det och detta är inget som jag varken skäms över eller är tyst över. Jag vet inte när min pappa började dricka men när jag var lite någongång. Det har bara blivit värre och värre men jag försöker att acceptera men kommer aldrig kunna göra det. Det har hänt så mycket på grund av alkoholen som inte hade hänt annars. Min pappa har sina sidor men jag älskar min pappa och önskar att han bara kunde inse att det han gör mot sig själv gör han samtidigt mot sina barn och barnbarn. Min son älskar sin morfar och när pappa har Elias så dricker han ingenting ju, och jag vågar lämna Elias till min pappa för han har visat att det går och jag vill att Elias ska få växa upp med sin morfar och sedan själv kunna avgöra om han inte vill eller vill ha kontakt med honom. Min pappa är aldrig onykter när jag har med Elias där på grund av att jag sagt att jag inte accepterar det. Trots alla saker jag och pappa gått igenom så har vi idag en enorm kärlek och trygghet till varandra. Jag älskar min pappa och min önskan är att han en dag vaknar och inser, men jag vet innerst inne att det är kanske försent. Men om det nu är försent så vill jag ändå veta att den dagen han inte finns hos oss så har jag haft underbara dagar ihop med honom min pappa. Det dumma när man säger alkohlist är att att folk tror att han sitter på torget och är full hela tiden men detta stämmer inte. Han har ALLTID haft ett jobb som han skött men tyvärr så la dem ner fabriken som han jobbade på förra sommaren så nu är det värre. Jag vet att pappa inte alltid vart den perfekta pappan eller mannen men han har visat tillbaka mycket och jag har bara EN pappa och EN mamma som jag älskar, sen att jag har EN bonuspappa som jag älskar oxå ABSOLUT. Ju fler desto bättre eller?

Nog om detta iallafall, vi åkte upp till borås och resan gick bra. Det kändes skönt att träffa kusinerna mfl då vi inte ses så ofta, det känns tråkigt att man inte setts så mycket och känner att jag vill ändra på detta. Vi är inte så många så man måste hålla ihop de som finns. Men mina släktingar där uppe som jag inte ser så ofta förstår mig när jag pratar om pappa. Min farbrors fru vill att pappa ska flytta upp men han vägrar och varför vet jag inte men han säger att han inte vill lämna sina barn och barnbarn. Vi somnade iallafall ganska sent kl 3 eller något så dagen efter var man inte "fit for fight" precis. Vi åkte upp till farmor som inte var så jätte kontaktbar och det kändes jobbigt, jag har aldrig haft jätte nära kontakt med henne men hon är ändå min farmor och min pappas mamma. Jag pratade med min pappa för en timme sedan och idag hade hon öppnat ögonen, sååå glad man blir hon är stark. Vi åkte iallafall hem efter sjukhuset och jag var full av ångest, ville bara gråta. Det kändes bara jobbigt att åka, att lämna pappa i sin lägenhet ALLT kändes bara fel. Jag är en person som förlåter lätt och jag tycker det är jobbigt att veta att min pappa sitter ensam fast jag vet att han älskar att sitta ensam, en ensamvarg är han. Baby tog hand om mig hela kvällen, gjorde mat till mig och gillade inte alls att jag var så nere. Jag kan vara arg, skrika men inte ofta jag sitter som en zombie helt tyst. Jag släpper saker fort men igår satt dt fast. Nej nu har jag skrivit en hel bok och jag VET att vissa tänker på hur jag kan skriva så privat, men detta är inte privat för mig då jag inte känner att jag har något att dölja. Finns kanske någon som läser detta som känner igen sig när det gäller alkoholen det kan få andra att se att man inte är ensam vi är många som har det nära oss vare sig det är alkohol eller droger.
Alkohol och droger är lika med skit och inget av det är bättre en det andra!!!


Efter allt hade jag ångest mot Elias för att jag var tvungen att åka men jag förklarade för honom vad som hänt lite lätt och sedan blev han lugn, han vann på min bingolotto 100 kr som jag lovade han att han skulle få oh lägga i sin sparbössa. Älskar han så otroligt mycket och är så tacksam varje dag att han kom just till mig, han har gett mitt liv en mening en STOOOR mening <3


Har bara vart i skolan idag, har såå mkt där nu men jag ska klara detta ingen eller inget ska lyckas få mig att skita i skolan igen INGEN !!!

Skolan ACTION Klick ...




Kommentarer
Postat av: Peppe

Låter som om du har en massa känslor inom dig och jag tycker absolut inte att det är något fel att du skriver om det i en blogg som vem som helst kan läsa. Det viktigaste är att du mår bättre av att få "prata" av dig, och vilket sätt det än är spelar ingen roll. Är det någon som har ett problem med det behöver de ju faktiskt inte läsa det du skriver. Alla människor har ett val!



Kommer ihåg när vi umgicks när vi var mindre. Din pappa var alltid helt underbar och tog så väl om hand om oss. Jag förstår att det bara är en sida som han har och att ni har gått igenom mycket bättre, men jag är glad att ni fortfarande är nära och älskar varandra.



Tänker på dig och hoppas att det känns bättre snart!



Kram

2010-11-09 @ 20:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0