<

Jobbigt & ledsamt


Var bara tvungen att skriva av mig lite just nu, jag tror inte jag mår så bra idag känner mig ensam och ledsen vet inte varför. Jag vet att jag inte är ensam men ibland känns det så faktiskt, många har bevisat för mig vilka dem är men jag ser inte detta som en dålig förlust bara ngt bra för då vet jag vad det e för människor. Jag kanske är ledsen för att jag tänker så mycket på min morfar idag vet ej varför men jag drömde om han fär en vecka sedan och jag grät när jag vaknade, ville inte att han skulle försvinna ifrån mig en gång till. Mamma hon kan sitta och titta på film med morfar men det kan inte jag då gråter jag, jag trodde inte att man kunde sakna sin morfar så mkt som jag gör. Jag pratar inte om det men gråten sitter i halsen ofta, speciellt på dopet då dem hade ett foto på morfar för han skulle också vara med. Blir så arg för han va inte värd att gå bort i 75 års ålder, jag kan tänka att himlen e himlen och jorden är helvetet och har vi utrett saker så ska vi inte behöva vara här mera. Man pratar om farliga djur men det farligaste djuret är ju människan och det har nog alla fått erfara någon gång tror jag. Jag har aldrig sett min morfar arg eller att han klagar ALDRIG. Jag kommer aldrig glömma då han skyddade mig mot min syster och mormor, han va den enda som verkligen trodde på mig och att jag skulle klara mig. Det är han som sitter på min axel och ger och har gett mig styrkan att orka allt och att orkar kämpa emot saker. Han är min ängel och han kan se in i min själ, mina tankar och jag vet att han ser mig nu ledsen och att han blir arg på mig för man ska inte gråta för honom man ska vara glad när man tänker på honom. Jag är glad när jag tänker på honom men jag blir ledsen av att veta att han inte finns hos oss, det har gått många år nu men jag kan inte sluta vaar ledsen. Min son kommer aldrig få träffa denna underbara man varför?



Är lite känsligare idag och kanske det beror på att jag är bakis vad vet jag, jag ska iallafall ut ikväll och ser fram emot detta mycket. Ville bara skriva av mig lite Kraaaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du Lena.... Jag förstår precis vad du menar o hur du känner. Jag tänker ofta, ofta på morfar och saknar honom som allra mest när det är nåt negativt som händer eller när jag behöver ett råd om hur farao jag ska bete mig i vissa situationer.... DÅ saknar jag honom allra allra mest. Sören brukar säga att han känner sin svärfar mycket väl trots att han aldrig fick chansen att träffa hoom och det är för att jag pratar jämt om pappa och berättar allt som vi har haft tillsammans med honom. ust den här dagen, hans födelsedag 19/4 och hans dödsdag 13/12 är jag också lite mer känslig och har lite lättare för att gråta..... Jag tror på det morfar brukade säga till mig (nä han visste att han inte skulle överleva) att "va inte rädd för de som är döda utan ata dig för de som lever" ... o det stämmer. Hoppas att du får en riktigttrevlig kväll ikväll. Love u soooooo much. Mammi

2010-11-06 @ 16:36:35
Postat av: Tess - Blivande mamma v37

Det är aldrig lätt att förlora någon. Jag har oxå förlorat min morfar. Idag tänker jag på honom lite extra. Jag hoppas han sitter där i himmelen och tittar ner på mej och min familj och önskar oss lycka till! =) Tänd ett ljus och tänk, det är bara minnena av de bortgångna som håller dom vid liv...

2010-11-06 @ 17:16:28
URL: http://blindfold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0