<

Rika presidenter vs fattigt folk


Hade fått för ett tag sedan ett mail från min kära vän Manuela som jag inte tittat på förrens för någon dag sedan. Hur kan man blunda för sitt egna folk, en människa kan inte bli så blind det är så hemskt.

Människan är det värsta djuret av alla om jag får vara ärlig!


Titta på detta:








Sen ser det ut så här ute i samhället:





Palatset ägs och bebos av Zimbabves President - Robert Mugabe
Befolkningen välter på grund av brist på mat och mediciner, hans girighet dödar människor!!!




"För att ondska skall blomstra, är allt som behövs att goda människor inget gör"
Edmund Burke




Vill bara uppmärsamma er alla på detta, förstår inte hur han kan gå och lägga sig och känna att han är en bra man, president?


Jag har en känsla, ett tycke som kanske inte alltid stämmer men jag tror att människor med mindre pengar är mer givmilda, mer empatiska eller det kanske inte stämmer? Känns som dem som jag känner som har mindre pengar, skänker pengar, har fadderbarn eller jobbar ideelt!! Bara en uppfattning, men tänk att leva i det rika var härligt att kunna göra det du vill, när du vill men TÄNK vad jobbigt att alltid visa upp en fin fasad, sitt fina hus, sina nya fina bil och alltid ngn tävlan. Kan ju tänka mig att det är så och stackars jävlar som lever på lån för att leva så här, tycker synd om dessa människor <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0