<

Rip min kära Farmor


Idag fick min farmor somna in, gå vidare till något annat. Jag vet inte vad jag ska säga mer en att vi ses men vart och när det vet jag inte. Jag och min farmor har aldrig haft jätte bra kontakt men jag har alltid gillat henne och vad jag vet så i efterhand så uppskattade hon att jag och Elias va där för några år sedan. Jag vet att jag inte vart den bästa på att höra av mig och att vi inte haft den bästa kontakt. Jag skickar en tanke till min släkt i Borås och till min kära pappa som är där nu. Han va så ledsen när han ringde och jag ville bara vara där och krama om han, visa att jag älskar han vare sej han är alkholist eller inte. Min pappa har förlorat sin mamma idag, han har ingen av sina föräldrar kvar nu och det går inte att tänka sig hur det kan vara. Tänk alla minnen man har med sin mamma och att man inte kommer träffa sin mamma mer här på jorden iallafall. Jag är tacksam att min pappa har sin släkt i Borås som nu kan stötta honom. Jag ska hämta honom nästa helg så innan det ska jag städa hans lägenhet, fylla hans kyl och köpa en fin blomma. Jag kommer att befinna mig hemma hos han så mycket jag bara kan, för han behöver mig och mitt stöd. Jag vill inte att han ska sörja e ensamhet ABSOLUT inte. Jag vet att om jag låter han vara ensam kommer han dricka ihjäl sig och jag kan sätta lite stopp för det iallafall. Jag vet att en del tänker att jag inte ska tänka på att han ska dricka m.m men jag är pappas dotter och jag vill finnas där.

Tankarna far i mitt huvud angående detta att folk går bort, jag har förlorat en del kompisar, släkt och livet känns tråkigare. Jag vill inte förlora någon mer nu, fast jag vet att det kommer att komma tråkigt nog. Jag kommer försöka uppskatta mina dagar med dem jag älskar och inte bråka, eller säga elaka saker. Jag vet att dem som jag har förlorat har det bra idag vart dem en befinner sig. En annan sak är att julen är inte en kul helg då alla jag känner har gått bort under vintern varför? det är något konstogt med vintern, julen men vad vet jag inte tyvärr. Men under julen så myser man men under högtider så tänker man mycket på dem som fattas. Jag kan förstå min släkt i borås som alltid firat julafton med farmor, i år blir det en tom jul något som fattas för dem :( samma som när morfar dog det var TOMT och det va ingen jul.

Sussi, Siv, Christer mfl är er evigt tacksam att ni tar hand om pappa, det känns skönt att veta att ni finns där :)

Kram alla
!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hjälper dig att fixa allt innan han kommer hem.. <3

2010-11-21 @ 02:15:33
Postat av: Camilla

Jag hjälper dig att fixa allt till pappa innan han kommer hem.

<3

2010-11-21 @ 02:17:07
Postat av: Jasas

Jag håller verkligen med om det här med julen. Det river upp mycket.. Och jag tänker mycket och så på hur många som sitter "där ute" själva.. hur många som går in i depressioner på grund av ensamheten, som blir så påtaglig runt jul.



Fint gjort för din pappa. Kram.

2010-11-21 @ 22:15:24
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0