<

En bra dag men mycket


Vaknade klockan sju imorse, efter jag kört Igor till jobbet och Elias var i skolan blev jag akut sugen på att åka till mitt älskade Ge Kås :) Jag ringde min mamma men hon hade inte tid så jag fick med mig min kära storasyster. Åkte till Elias skola kl 10 och frågade om det var okej att jag hämtade honom lite tidigare sen körde vi raka vägen mot Ullared. Va hur mysigt som helst att få umgås med syrran lite, inte så ofta man gör detta pga att vi ofta e upptagna. Hon har familj och tre barn och det tar sin tid. Men jag är mycket tacksam över dem timmarna jag fick med henne idag Älskar henne så otroligt mycket fast att vi inte alltid håller sams eller tycker samma men jag vet att hon ALLTID finns där om det verkligen behövs.


Elias ville BARA ha denna med olika sorters köksmat :)


Jag och Elias hade pusskalas på Ge Kås



Min älskade Storasyster Camilla men som e Putte för mig Love You :)


Efter Ge-kås så hade vi storträff på vänner emellan, det är mitt ideela jobb som jag har och jag gillar det redan. Jag och Lovisa har hand om 4 tjejer som går i en Ivik klass eller förberedelseklass och som inte bott i Sverige så länge. Träffade dem första gången idag faktiskt och jag gillar dem skarpt, underbara tjejer och så glada :) Så nästa tisdag ska vi fika ihop och det ser jag fram emot. Vänner emellan handlar mycket om att man ska få invandrarungdomar att komma ut lite mer och att träffa andra. Jag och Lovisa är som deras faddrar kan man säga. Jag ser detta som en möjlighet i min Cv och att jag gillar det jag gör och ser inte detta som någon onödig tid fast att det inte ger mig pengar. Första gången va vi på Liseberg och det va hur kul som helst, fast då hade vi inga grupper ännu men det fick vi idag. Elias var med idag också och han hade jätte kul för vi lekte en lek som heter fruktsallad som han gjort på skolan. Detta höll på från 17-18,15 så efter detta så skulle vi vidare till östergårdsskolan för det va föräldrarföreingsmöte med en del annat. Något som gjorde mig riktigt stolt över Östergårdsskolan och Linehed idag va att Östergårdsskolans mat tanter har vunnit Arlas tävling i matglädje villket innebar att det va tävlande från hela sverige och att just lilla Östergård vann. Vi såg en film och jag blev rikitgt imponerad hur dem lagar maten dr, att stå ett helt höstlov för att man ska hinna göra egna hemlagade biffar till barnen. Måste tillägga att maten som görs på Östergårdsskolan också kommer till Linehed, Andersberg och tillfälligt på vallås. Det visar sig också att dem bakar sitt egna bröd, att dem gör det mesta från grunden. Att elever själva ngn gång får hjälpa till med maten för att kunna ge goda råd mm. Nej jag är chockad, stolt och glad. Dessa kvinnor som jobbar i matsalen vann uppe i sthlm där dem fick priser av stora kockar som finna i sverige, nu skulle dem på middag på slottet här i halmstad. STOLT  att min son får ta del av en god mat som inte är av halvfabrikat :)

Här har ni en länk om ni vill läsa mer om detta:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/arla/pressrelease/view/vinnare-av-arla-foods-guldko-2010-oestergaardsskolan-i-halmstad-vinner-guldko-foer-matglaedje-i-skolan-398927

Jag är med i föräldraföreningen och hoppas att jag kommer att kunna tilldela något bra iallafall. Nu är jag helt slut så ska bara lägga mig i sängen bredvid min älskade son som jag älskar för ALLTID !!!

God Natt Puss på er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0