<

Snart Alla Helgon


Alla helgons dag är en kristen högtid som firas till de dödas åminnelse.

Jag vill hedra min älskade morfar Göte Svensson som gick bort 2002-12-13



Den dagen han gick bort tog jag det hårdare en vad jag trodde igentligen, enda dagen 1 i mitt liv så har min morfar vart en viktig man, förebild i mitt liv. Min morfar är en stark man som är uppvuxen i en familj med
4 bröder och en syster. Han växte upp mycket fattigt och hade en lååång bit att gå till skolan, jag glömmer ALDRIG när jag fick min morfars klocka efter att han hade gått bort, en klocka han hade sparat till hur länge som helst. Den betyder MYCKET för mig idag<3 Ibland kan jag känna att jag går i min morfars spår att man ser alla männsikor som något och att man inte tittar ner på människor som kanske inte är som en själv eller som hamnat lite snett i livet, att man däremot ska möta dem med stor respekt och kärlek. Morfar jobbade på som arbetsledare för alkolister, narkomaner mm och min mamma har fått växa upp med att personer i detta tillstånd alltid hejat, pratar mm och jag har tagot detta efter min mamma att rycka på axlarna och bra inse att dem e underbara människor som hamnat fel, ser inte ner på dessa ALLS!! Morfar va en man som jag önskar hade funnits med mig idag men framförallt med min son som hade älskat honom över heeela sitt hjärta och som hade kunna ge han en bra vägledning i livet<3 Att förlora ngn nära vare sig personen är ung eller gammal är en sorg som vi alla måste kämpa igenom men att man ALDRIG glömmer, glömmer personens egenskaper, glädje och framförallt morfars skäggiga pussar haha. Morfar är en bra förebild för många män, han visste hur man skulle bete sig, vara och ta hand om sin familj och fru. Mormor ska skatta sej lycklig över att fått vara gift med denna man i så många år och att få uppleva att leva med en sådan underbar glädjespridare med det mest smittande skrattet i världen. Att inte hålla tårarna borta när man skriver detta går inte för att bara få träffa morfar 2 minuter igen att kunnat ändra en stor del av mitt liv, ibland önskar jag att jag hade fått detta i en önskan. Morfar har som många i familjen redan vet alltid hållt mig bakom ryggen, jag va fruktansvärt busig men varje gång dt va ngt så va det han som trodde på mig medans alla andra bara såg det negativa. När miorfar började bli sjuk och när jag va som värst så va mamma dr och frågade om råd. Morfars råd va då att LENA KOMMER ATT KLARA DETTA GALANT, E DET NGN DU INTE BEHÖVER OROA DEJ ÖVER SÅ E DET HENNE <3 Han trodde alltid på mig!! Han sa oxå det till mamma att e det ngn som kommer få en pojke så e det Lena (komiskt haha) vi är ju bara tjejer i familjen ha ha. Nej nu har jag fått skriva av mig lite igen. Ville bara hedra mannen i mitt liv ÄLSKAR DEJ och vi ses i Nangijala <3<3<3<3<3



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vill bara säga till dig Lena: TÄNK OM MORFAR HADE FÅTT LÄSA DET DU SKREV..... Jag tackar dig för att du tänker på morfar så ofta som du gör. Han kommer ALDRIG att bli glömd eftersom vi pratar så mycket om honom så t o m mina barnbarn vet vem han var o hur han var o det "arvet" han lämnade efter sig kommer att leva vidare i mina barn, mina barnbarn o förhoppningsvis i mina barnbarnsbarn, att se människorna o inte bara missbruk osv. Jag haft en OTROLIG TUR som fick de föräldrar jag fick. Min pappa var faktiskt den som fostrade o var med mig mest eftersom mormor jobbade kvällar o nätter o jag tycker att han lyckades mycket bra. Jag har aldrig träffat en människa som var mer positiv än vad han var. Hur fattiga de än var så var det inte "farligt för de var ju så rika på kärlek" enl honom. Det var ALLTID han som sporrade mig till att jag kunde bli vad jag ville, klara vad som helst o han fanns alltid där för mig o för er. Kan inte hjälpa det, men det kom en o annan tår när jag läste vad du hade skrivit o vartenda ord stämmer precis. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket trots att det snart har gått 8 år sedan han dog. När han var som mest sjuk o knappt kunde prata o äta så var han ändå med oss så mycket han kunde o försökte köra med sin otroliga humor o han var sporrade oss allihop o om man frågade honom om hur han mådde så blev svaret alltid: "det är bra med mig men hur är det med dig"... Har ALDRIG hört honom klaga en enda gång trots att han var sjuk i så många år.

Jag saknar dig pappa men jag vet att du har det bra nu o slipper smärtan. Vi ses i Nangijala för det har du lovat mig. Carina B Pedersen

2010-10-28 @ 14:37:43
Postat av: ulrica

Har länkat dig med nu =)



Fint skrivit om din morfar....saknar oxå min morfar, han dog i sömnen för två år sen så det var en chock för alla, mormor blev senil efter det och kommer inte ihåg vem jag är :( så tragiskt... men det e sant som du säger, även om de var gamla när de dog så sörjer man lika mycket ändå, jag brukade ändå vara hemma hos dom en gång i veckan så det märktes ju tydligt att han var borta...

Låter som din morfar var en bra man, man ska inte se ner på någon som det gått snett för, ogillar verkligen trångsynta och fördomsfulla människor!



kram kram



2010-10-28 @ 15:11:21
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack så mycket Ulle, tack för att du gillade det du läset. Ja morfar va en fin man som jag älskar över allt annat va ju ett tag sedan han gick bort nu ju :(



Kram på dej

2010-10-28 @ 16:05:13
URL: http://skrallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0