<

Får man inte vara ärlig, måste vi alltid spela att allt e bra..!!

Får man inte vara ärlig längre, får man inte visa när man mår dåligt? Måste jag svara att jag mår bra om ngn frågar? Vad är det med samhället, är det Sverige som är så här eller överallt? frågorna är många. Jag får kritik på vad jag skriver, men varför ska jag få kritik på att jag skriver ngt personligt, e inte det mina problem..?
Ska ngn som redan har en massa problem men som försöker sopa detta under matten o lever sitt fina liv komma och säga det till mig. Jag har tagot hand om denna personens föräldrar nr det vart ngt, vart har hon funnits? Nej nu är det slut på detta, jag kommer inte hjälpa till mer och jag vill vara ifred. Att kalla mig psykopat gör bara att jag skrattar det e så komiskt :) Att man inte kan komma med ngt bättre en det är ett tecken på att orförrådet har tagit slut. Jag tänker inte lyssna på ngn av dessa mer för det e bara ett falskt liv och det ska varken jag eller min son leva i THATS IT. Må jag vara en psykopat men jag är iallafall en ärlig sådan, en sådan som står för att jag inte alltid mår jätte bra och att jag aldrig har det dåligt.

Varför alltid skämmas för saker som inte är bra, varför bara spela? Jag har alltid haft svårt för sådana här människor men vad jag tror är att man har dålig självkänsla INGET annat. Tror du på dej själv så har du inga problem med vad andra ska tycka. Jag hade kunnat säga till Reinfeldt vad jag tycler om honom om det hade vart något för jag är Lena och jag är ärlig, sen att jag ibland eller försöker lära mig att välja mina fighter mer. Jag vet att jag har två stora brister och det är min ärlighet och mitt kontrollbehov men också mitt temperament. Alla kan ju inte vara så perfekta som en viss person utger sej för att vara. Har aldrig mött en människa som brytt sej mindra om sina nära och kära bara för att leva sitt fina liv.

Detta är min bloggsoda dr jag skriver vad jag vill, när jag vill och jag nämner inga namn alls nu!!! Jag skiter i om denna persn tar åt sej för det e DU jaaaa just DUU!! Att jag idag inte pallade att hålla inom mig saker gjorde att jag sa det jag tyckt länge, detta e inte bara jag som tyckt men tyvärr så e din egna familj till och med falsk mot dej. Jag tar hellre att du säger att jag är psykopat en att inte säga det jag tycler till dej.

Detta är jag och om ni inte kan acceptera att jag är en ärlig person så är det bara att v'nda på klacken och inte prata med mig...

Good Bye!!!


Kommentarer
Postat av: jasas

Bra skrivit. Du tog orden ur munnen på mig :-) som skrivet. Skönt att veta att man inte är ensam.

2011-01-08 @ 14:52:21
Postat av: ulrica

Du har rätt att skriva precis vad du vill! Bakom alla superlyckliga facebook-statusar döljer sig säkerligen några tårar och ledsna miner, det är nog fler som mår dåligt än som vågar eller vill visa det. Det är ditt val att du väljer att dela med dig och det tycker jag personligen är bra, att inte bara höra hur lyckliga och hur bra alla andra mår hela tiden. Verkligheten! Jag mår själv väldigt dåligt många stunder men har äntligen tagit tag i det och sökt hjälp, efter långa väntetider och bedömningstester verkar det som jag kommit rätt så jag hoppas....detta är något jag delat med mig om både på bloggen facebook, jag kände att jag inte orkar låtsas må bra hela tiden och ville låta min familj och mina vänner veta hur dåligt jag faktiskt mår och har mått. Inget fel med det, inget tabu med att må psykiskt dåligt. Jag vet inte vad du mår dåligt eller elelr hur du mår dåligt men jag hoppas iaf att du kommer må bättre snart igen och att du får hjälp om du känner att du behöver det. Kram på dig!

2011-01-11 @ 13:20:56
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0